پاکساز خبر داد : تشریح رویکردهای طرح تفصیلی در زمینه فضای سبز
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

مهندس مجید پاکساز در گفت و گو با خبرنگار "تهران سما "با اشاره به رویکردهای طرح تفصیلی در زمینه فضای سبز گفت :
در طرح تفصیلی جدید  برای اولین بار بحث فضای سبز خصوصی پیش بینی شده است که به معنای آن است که فضای سبز  فقط به معنی پارک نیست و همچنین ساخت آن نیز فقط وظیفه شهرداری نیست.

وی افزود : بخشی از فضای سبز بوستان است، اما بخشی از فضای سبز باید توسط خود مردم ساخته شود و به عنوان واحدهایی در اراضی با کاربری مختلف، از تجاری و مسکونی گرفته تا اداری و خدماتی قرار گیرد.

پاکساز خاطر نشان کرد : در طرح تفصیلی جدید، ضوابطی پیش بینی شده است که ساختمان هایی با غلبه فضای سبز و باز ساخته شوند که نسبت فضای سبز آنها به فضای ساختمان دو یا سه برابر باشد و این فضا توسط خود مالکان حفاظت و استفاده شود .

به گفته وی این کار موجب افزایش ارزش افزوده پلاک می شود و مالکان دیگر اقدام به خشک کردن فضای سبز برای افزایش ارزش ملک خود نخواهند کرد.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با اشاره به سیاست های تشویقی در این زمینه اظهار کرد : علاوه بر سیاست های تشویقی برای بافت های مسکونی ، چنانچه فضای سبزی که در گذشته ایجاد شده و امروز در پهنه کار و فعالیت قرار گرفته است به عنوان نمونه اگر برای ساخت رستوران مناسب باشد این اجازه رادارد تا تبدیل به باغ- رستوران با مجوز قانونی شود که این فضا توجیه اقتصادی دارد .

پاکساز تصریح کرد : این دسته از ضوابط و مقررات در راستای همان سیاست های تشویقی برای توسعه فضای سبز توسط بخش خصوصی پیش بینی شده است .

 
 
 
948335


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:شهرداري تهران فضاي سبز قاليباف,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب